Nutrizio aholkuak

https://docs.google.com/presentation/d/1BoK8U9cMmhJ6wd7L9Xfyb4DqU_wFYdGtkKgKM3yj-CA/edit#slide=id.p

Elikadura egokia, orekatua eta askotarikoa, eta bizi-ohitura osasungarriak izatea da osasun-egoera ona lortzeko errezeta egokiena. Garrantzitsua da adieraztea dieta zuzena desberdina izan daitekeela bizitzako garaien arabera (haurtzaroa, gaztaroa, helduaroa) edo egoera jakin batzuetan (haurdunaldia, etab.). Zalantzarik izanez gero, galdetu medikuari.
Hona hemen, pertsona heldu bateentzako aholkuak:

  • Fekula eta elikagai integralen multzotik karbohidrato gehiago jan: ogia, arroza eta zerealak.
  • Fruta eta barazki gehiago jan: egunean gutxienez bost pieza edo errazio. Gosarian fruta eta entsaladan sartzea gomendagarria da.
  • Gatz kopurua gutxitutako ontzitutako elikagaiak saihestu.
  • Astero dieta aldatu. Erosketen zerrenda astero aldatuz, osasuntsu ez dauden elikagaien gurpil zorotik atera eta janariaz gehiago gozatzeko.
  • Errazioen tamaina kontrolatu.
  • Jarduera fisikoa areagotzen saiatu.
  • Edan 1,5-2 litro ur egunean.